Historien bag Salgsbooster.dk



Du kender det sikkert. Når gamle venner mødes, så falder snakken ofte på det, man har gjort sammen tidligere. Præcist dette var også tilfældet, da ideen til salgsbooster.dk opstod. De to gamle venner, Lars Thomasen og Claus Warming, mødtes efter mange år, hvor de hver især havde fulgt egne karrierer. Snakken startede med det sædvanlige "hvordan går det" - dernæst "kan du huske dengang, da..."


Den ene historie tog den anden, indtil sætningen: ''... man skulle starte noget nyt i den retning...'' dukkede op i samtalen. Emnet for 'den nye retning' var salg og afsætning, som de begge to havde beskæftiget sig professionelt med i de forgangne årtier; på forskellige niveauer og i forskellige brancher.


De havde begge erfaret, at der er mange virksomheder, som ikke kommer ud over stepperne med

deres ellers stærke brands og produkter; enten fordi de ikke formår det, eller fordi det inderst inde ikke

rigtigt interesserer dem at sælge.


Lars og Claus kunne begge se, at der alene i deres eget lokalområde var en del virksomheder, hvor fokus overvejende lå på produkterne – ikke på salg og afsætning. De fleste af disse virksomheder var udmærket klar over, at noget skal gøres, og mange gjorde da også noget. Men hvad om man kunne hjælpe med at 'booste' salget for disse virksomheder?


Ideen bag salgsbooster.dk var født


Konkret handling var næste skridt. De to venner bookede et mødelokale, og efter 2 1/2 times intensivt arbejde var en plan formuleret. Et navn - Salgsbooster.dk - var på plads, der var købt domæner, lavet aftaler med potentielle samarbejdspartnere, og en opstartsdato var sat i kalenderen to måneder senere. Samme aften var en hjemmeside online, og det virkelige iværksætterarbejde kunne begynde.


16. august 2021 fik Salgsbooster.dk sin første aftale i hus, og Lars og Claus ansatte deres første medarbejder, som startede 14 dage efter.


Rejsen var begyndt og den fortsætter ufortrødent


Efter et hektisk første år med flere kunder inden for mødebooking, serviceopkald, og salg, måtte duoen dog lægge strategien om. I dag arbejder Salgsbooster udelukkende med salg af produkter for virksomheder (BOOST DIT SALG) - i nogle tilfælde total overtagelse af salg af et eller flere produkter. Ændringen kom i lyset af corona og den efterfølgende udfordring med at finde kvalificerede medarbejdere til især bookingfasen.


En nye retning tager altid tid. Men duoen er allerede godt igang med den første store opgave om overtagelse af salget for en nystartet virksomhed og flere forhandlinger er i gang med nye og helt andre produkter. Så hold godt øje med Salgsbooster.dk - det bliver spændende at fortsætte rejsen. Det lover vi!